Man lever så länge man lär

Så fel jag hade, när jag trodde att jag inte skulle komma in på de kurser jag ville!

Idag kom det slutliga antagningsbeskedet och si, reservplats 236 räckte alldeles utmärkt för att komma in på den datavetenskapliga introduktionskursen, som jag ville använda för att skrapa ihop en gedigen grundbehörighet för vidare studier inom detta och andra närliggande områden. En lustig sak med den här kursen, såg jag när jag läste kursplanen, är att man bara behöver skriva tentamen om man siktar på betyget A eller B. Och… tja, det finns väl risk för att jag gör just det eftersom jag fick en eller annan blodad tand efter förra terminens resultat.

Antagen till Datavetenskaplig introduktionskurs

Det ser alltså ut som att jag kommer att läsa tre kvartsfartskurser även i höst och då hoppas jag att det ska gå minst lika smidigt som med kurserna i våras.

Kurspaketet Webbutveckling och programmering, 30 hp fördelat på:

  • Klart: Programmering och Problemlösning i Python, 7,5 hp (VT15)
  • Programmering med JavaScript, HTML och CSS, 7,5 hp (HT15)
  • Operativsystemet Linux, 7,5 hp (VT16)
  • Webbapplikationer för mobila enheter, 7,5 hp (HT16)

Objektorienterad programmering i Java, 7,5 hp
Datavetenskaplig introduktionskurs, 7,5 hp

Såvitt jag kan förstå börjar alla tre kurserna vecka 36, som inleds 31 augusti. Innan dess bör jag vara klar med de nu pågående kurserna samt ha förberett lite. Vet ni, det är inte så länge kvar och jag känner mig nästan stressad redan. Hur sjutton ska jag hinna med så att kursstarten inte känns som en mardröm?

Men roligt kommer det att bli att få lära sig mer, både nytt och gammalt!

Kommentarer till: "Slutlig antagning hösten 2015 – jag kom in!" (4)

  1. Grattis! :D Låter som en rolig och spännande höst. :)

    Klart du kommer hinna klart de pågående kurserna innan dess! *pepp*

  2. @Janne: Tack. Och tack. :) Jag inleder starkt med att boka upp resten av veckan på ConFuse, vilket ger de tre följande veckorna att spela med – plenty of time! ;)

    • Ja, men du tar lite ledigt och vilar upp dig innan du börjar plugga igen. ;) :D

      • @Janne: Ja, fast utvilad blir man inte av att gå på SweCon – däremot får man en massa nya idéer om vad man vill ägna sin tid åt. Vojne. Men roligt och upplivande är det! :)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln