Man lever så länge man lär

Vår i Tantolunden

Häromdagen promenerade jag hemåt via Tantolunden och drog då i djupa andetag in den blommande häggens berusande dofter. Men det är inte bara häggen som blommar. Jag kände mig tvungen att stanna till under ett annat vitt blommande träd, vars namn jag inte känner. Så här såg det ut i alla fall:

Blomstertak

Blomster

Blomsterhimmel

Naturen är fantastisk!

Kommentarer till: "Vår i Tantolunden" (10)

  1. Tantolunden är så vacker på sommaren, synd att man inte kan gå där utan att få en allergichock :)

    • @Roevbert: Ja, att strosa bland kolonilotterna är härligt. Nu i år blir det ännu bättre eftersom jag har en kompis som fått en lott där – så nu kan jag sitta innanför staketet och njuta. :) Är du jätteallergisk mot en massa saker eller bara någon enstaka?

  2. JÄVLAR så vackert! Man blir ju alldeles sugen på att… bada i blombladen eller nåt. Säkert inte alls lika mysigt som mitt huvud får det att verka…

    • @Hanna: Ja, det är ungefär så jag känner det också. Kanske inte lika mysigt, men banne mig precis så vackert. :)

  3. Härliga bilder! Det är verkligen vackert i Tanto. Synd att jag inte kan promenera med dig och hjälpa till att artbestämma träd och växter :-)

    • @Kidneybönan: Och ändå är det där bara ett träd som växer vid gångvägen som går längs husraderna. Men var det inte din kompis som var artbestämmare? Vill minnas något bildsändande för omdöme. Fast nu för tiden kan man visst även kvittra bilder och förhoppningsvis få assistans från någon av sina följare. :)

      Synd också att inte jag heller har möjlighet att gå där så ofta.

  4. Jag hade tyckt om ifall någon gick med Mia i Tanto och artbestämde träden. De där vita blommorna är helt fantastiska. Undrar om de gör sig vid ett torp?

    • @Pian: Det skulle de nog göra. Sig vid ett torp, alltså. Men jag skulle nog hellre slå ett slag för hägg och syren – de doftar ju. Fast det är inget som säger att man bara kan ha ett träd iofs. :)

  5. Bo Lundberg sa:

    Kan ingen artbestämma dessa blommor? Har gått förbi detta träd och undrat vad det är.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln