Man lever så länge man lär

Detta inlägg är mitt sålunda uttalade stöd för Projekt 500 bäckar små (och för Piratpartiet).

Egentligen föredrar jag att hålla sådant här lite privat och göra mina donationer anonymt, men ibland får man göra undantag. Här gör jag det främst för att jag vill hjälpa till att sprida ordet och uppmuntra andra att också göra en insats. Det handlar om att donera pengar till Piratpartiet för att mildra effekterna av det aktuella pengatrassel som äventyrar verksamheten under detta viktiga valår.

Vill du veta mer om trasslet rekommenderar jag att börja med Opassandes inlägg, där emma säger ifrån på skarpen och dessutom bidrar med en mängd länkar till ytterligare röster i ämnet.

Jag har inte järnkoll på bakgrunden och vad som lett fram till dagens situation, men ett lånelöfte om 500 000 kr från CE till partiet har tydligen dragits tillbaka. Och det ställer naturligtvis till med oreda när man planerat verksamhet utifrån detta löfte – planer som förutsatt lånet går i stöpet och, inte minst viktigt för mig personligen, vänner drabbas på ett konkret personligt plan.

Nu tycker jag visserligen verkligen inte att 1 000 kr är någon liten bäck, men detta oaktat är projektet ett mycket intressant initiativ och jag är nyfiken på att se hur det går och var det kommer att sluta. Redan på projektets första dag var summan uppe i 30 000 kr. Imponerande inledning, indeed!

Om nu någon mot förmodan missat det som inte skrivits spikrakt ut här ovan:

Jag stödjer Projekt 500 bäckar små och har därför nu skänkt 1 000 kr till Piratpartiet.

Kan och vill du också bidra? Så här gör du för att donera till Piratpartiet. Jag skulle kunna göra det enkelt och skriva ut bankkontonumret här i min egen blogg, men det är bättre att var och en själv får hämta det från partiets egen sida. För allt ni vet kanske jag skriver dit mitt eget kontonummer…

Om du donerar: glöm inte att meddela projektet hur mycket du bidragit med, så att vi kan följa utvecklingen av Projekt 500 bäckar små. Man måste inte berätta offentligt om man inte vill. Det går t.ex alldeles utmärkt att maila – alla kontaktuppgifter finns i det nyss länkade projektinlägget.

(Var hittar man förresten Piratpartiet-bilder/loggor/banners att dekorera med? Förra året fanns det hur många som helst överallt, men nu hittar jag inte en enda som går att använda på denna sida utan att själv redigerera en av de befintliga. Det jag främst sökte var ett (P)-segel, där allt utanför cirkeln är transparent – de jag hittade var alla gjorda för vit bakgrund vilket här gav en ful vit fyrkant.)

Kommentarer till: "En av 500 porlande bäckar" (4)

  1. @Mikael Hedberg: Ja, du har helt rätt – det var exakt vad jag sökte. Och inte hittade, trots att jag var inne på just de sidorna inatt när jag behövde dem. Men det var väl just det… att det var natt och jag var trött. Tack!

  2. […] Widham Marie Axelsson Emil Isberg Jan-Olof Flink Anders Nordin Urban Sundström Rick Falkvinge Mia is a Geek Daniel Flöijer ArrayArrayArrayArrayArrayArrayArrayAKPC_IDS += "3711,";Popularity: unranked […]

  3. […] att skänka en tusenlapp vardera. På bara någon dag har en rad medlemmar gått ut och lovat donera och när jag skriver det här är det donerade beloppet uppe i 34 000 kr, vilket jag tycker är […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln