Man lever så länge man lär

Idag har jag varit och hämtat mitt bokpaket och det var sannerligen i grevens tid eftersom jag idag läste ut Wicked Lovely av Melissa Marr (vet inte om jag kommer att ge mig på nästa bok i serien eller ej – så spännande var den inte).

Jag gick direkt från läsfåtöljen till paketkiosken och har nu i min ägo hela Shakespeare-serien (d.v.s. de fem böckerna om Lily Bard), Real Murders (första boken i Aurora Teagarden-serien) och två fristående böcker: Sweet and Deadly, samt A Secret Rage.

Efter noggrant övervägande och närgånget studerande av baksidestexter har jag bestämt mig för att börja med Sweet and Deadly, som tydligen är Harris debut från 1981.

På bokens baksida står följande att läsa:

Catherine Linton has returned to her hometown of Lowfield, Mississippi, unconvinced that the death of her parents in a car crash six months earlier was an accident. And her suspicions are confirmed when she stumbles upon the dead and beaten body of her doctor-father’s longtime nurse. There are secrets being kept in Lowfield, and the town where Catherine grew up may be the same place where she is sent to her grave…

Minns jag fel eller hade inte Sookie Stackhouses föräldrar också dött i en bilolycka? Nå, alldeles oavsett detta ser jag ser fram emot att redan i morgon få ägna ett antal timmar åt att läsa boken.

Kommentera

Etikettmoln

