Man lever så länge man lär

Framsteg på studiefronten

Rättning – check!

Jag noterade idag att min datavetenskapliga magister har rättat (och godkänt!) alla återstående inlämningsuppgifter, trots att han förvarnade om att han nog inte skulle hinna med det i närtid, så där väntar jag bara på registrerade poäng. Om han nu inte skulle råka tro att jag är intresserad av att skriva någon tenta? Nog för att det vore kul att kunna få ännu ett A, men det känns inte riktigt värt den stora ansträngningen. För det är förbaskat jobbigt att tenta (säger jag som bara gjort det två gånger), men allt som kräver fokus kostar också energi.

Kursregistrering – check!

Och som om det inte räckte med goda nyheter så har jag idag blivit registrerad på BTH-kursen jag ska läsa under hösten som den fjärde och sista kursen i kurspaketet. Kursen visades inte som ett alternativ på min registreringssida, varför jag inte kunde göra det själv som det är meningen att man ska göra. Precis samma sak hände förra terminen, så jag undrar vad de gör för fel?

Nåväl, jag har nu tillgång till kursen på lärplattformen och har skrivit efterfrågat introduktionsinlägg på kursens forum, så nu är det bara att köra så det ryker.

Omregistrering – …?

Jag tror att det enda utestående just nu är min omregistrering på Java-kursen.

Och så programmeringskursen som varit i princip klar sedan i höstas…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln