Man lever så länge man lär

Studierapport sommaren 2016

Eftersom jag i afton gjort och skrivit klart samt lämnat in den allra sista uppgiften som ingick i den datavetenskapliga introduktionskurs jag påbörjade hösten 2015 känner jag mig nu oerhört lättad. Och nöjd. Och lättad ytterligare en gång. Nu kan jag äntligen slappna av på den fronten och bara vänta på återkopplingen.

Liten avstämning och uppföljning efter Studierapport våren 2016.

ST 2015: Programmeringsteknik

Status oförändrad: jag är (nog) inskriven på kursen, behöver ”bara” färdigställa.

HT 2015: Datavetenskaplig introduktionskurs

Jag väntar som sagt på rättning, betyg och inrapporterade poäng. Eftersom jag inte tänkt skriva någon tenta kan jag inte få högre betyg än C, men det duger alldeles utmärkt. Det viktiga är att jag är klar och bör få ännu ett antal poäng!

HT 2015: Objektorienterad programmering i Java

Begärt omregistrering för hösten, besked väntas om några veckor.

HT 2016: Webbapplikationer för mobila enheter

Kursen förväntas dra igång vecka 35, det vill säga om drygt en vecka. Kan väl inte säga att jag känner mig jättesugen på att påbörja några nya kurser – det tar på de mentala krafterna att ha oavslutade kurser hängande över sig så lång tid. Det hade varit skönt med en paus, men det blir säkert kul att komma igång.

Aktuella kurser

Planerade kurser under hösten

Vad som händer därefter vet jag inte, men jag begrundar några olika alternativ.

Kommentera

Etikettmoln

