Man lever så länge man lär

November och science fiction

För mig blev det ju inget deltagande i NaNoWriMo detta år eftersom jag känner mig själv bättre än att försöka kombinera något dylikt med fotokursen jag gått nu i sex veckor, men jag får erkänna att jag ändå är lite avundsjuk på Daniel – som skrev både i år och förra året. Det verkar så intressant och spännande att upptäcka sin process och jag tror definitivt att det på mer än ett sätt är terapeutiskt att skriva en roman. Jag menar, för mig räcker det ju långt med bara vanliga enkla blogginlägg.

Nästa år, då ska jag också skriva! Då ska jag inte boka in något alls utan reservera november för romanskrivande. Inte för att jag vet vad jag ska skriva, men har gott om tid att grunna på det. Jag lär hinna läsa No plot? No problem! också – köpte den till läsplattan i oktober, när jag fortfarande trodde att jag hade en chans att skriva.

Nästa år tänker jag också vara med på Fantastika 2013 som är en science fiction-kongress som äger rum i Stockholm den 18-20 oktober. Det var meningen att jag skulle ha gjort Hanna sällskap på årets version, Kontrast 2012, men eftersom jag inte hade koll på datumen råkade jag boka in en veckas Gotlandssemester just då. Ja, jag håller med om att det var oerhört klantigt, men skit händer. Nu har jag i alla fall skrivit in kongressen i kalendern, så det borde inte vara möjligt att göra fel igen. Bara namnet, Fantastika, låter ju helt underbart – då är det inte bara science fiction.

Apropå science fiction, förresten, så är det ju SciFiWorld nu till helgen. Lördag och söndag. På Stockholmsmässan, till och med. Dit tänker jag mig att färdas – börjar ju få lite vana då vi tillbringade rätt många timmar på Fotomässan i helgen som gick. En sak som lockar på SciFiWorld är en full-size Wall-E, som kommer att åka runt på mässan. Och likaledes en R2-D2. Fotoläge, big time! Kamera medtages.

Någon mer som har planerat att besöka SciFiWorld i helgen, tro?

Kommentarer till: "November och science fiction" (1)

  1. […] för en insatt framgår av ovanstående bild kom vi faktiskt iväg till SciFiWorld, tillsammans med JK – och såg Wall-E. Där stötte vi även ihop med Emma […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln