Man lever så länge man lär

Jag måste få prova WordPress nya reblog-funktion, som väl mer än lite leder tankarna till andra sociala nätbaserade funktioner. Somliga jag använder, somliga jag bara sett på avstånd.

Först ska man ”gilla” ett inlägg och därefter kan man ”återblogga” det. Och det är det jag gör här, alltså. Återbloggar just den nyheten. Jag tror knappast att jag är ensam om att göra det.

Faktum är att den här funktionen känns riktigt vettig och är av intresse. Jag tror faktiskt att det här är något jag kommer använda framöver även om funktionen givetvis bara kan användas för att återblogga inlägg som ligger på WordPress.com, men jag följer ju några sådana bloggar.

Den föreslagna rubriken var för övrigt ”We All Like to Reblog (via WordPress.com News)”. Förutom att ändra den har jag skrivit in all den svenska texten. Det som följer nedanför denna rad kom på köpet.

We All Like to Reblog Have you ever come across a blog post that you enjoyed so much you wanted to easily share it with the readers of your own blog? Sure, you can copy and paste the link and perhaps even a snippet of text with your own comments, but overall it's not a particularly enjoyable experience. We wanted to change this and make sharing other posts with your readers as easy as posting to your blog. Today we're introducing a new like and reblog feature enabled … Read More

via WordPress.com News

Kommentera

Etikettmoln

