Man lever så länge man lär

Så kallat vågade frågor

Jerry kan inte motstå frågelistor och för en gångs skull tänkte jag faktiskt haka på. Varför skulle man inte våga svara på dessa?

1. Finns där någon i din länklista som du skulle vilja ha sex med?
Ja.

2. Sex på morgonen, eftermiddagen eller kvällen?
Måste jag välja blir det mitt på blanka eftermiddagen. Lagom depraverat.

3. Har du behövt stanna vid vägkanten för att kräkas?
Nej.

4. Har du någonsin fått betalt för att ta av dig kläderna?
Nej, tvärtom låter som ett mer troligt scenario.

5. Duscha eller bada samtidigt som du har sex?
Nja. Men i så fall duscha.

6. Vill du ha någon aggressiv eller passiv i sängen?
En av varje?

7. Älskar du någon i din länklista?
Definiera älska? Men ja, med min definition så.

8. Kärlek eller pengar?
Kärlek är väl det som saknas mest. Fast frågan kan läsas på flera sätt.

9. Kreditkort eller kontanter?
Kontanter.

10. Har du någonsin velat ha din (eller en) bästa vän?
Antar att frågan syftar på sexuell dragning, så nej, inte vad jag minns.

11. Camping eller femstjärnigt hotell?
Vem fan skulle välja campingen!?

12. Var är det konstigaste stället du haft sex på?
Jag brukar inte ha sex på så konstiga ställen, så det blir väl en hotelltoalett.

13. Skulle du kunna tänka dig att raka dig helt (även huvudet)?
I fantasin, ja, men inte i verkligheten. Jag är för stolt över min hårman.

14. Har du någonsin varit på en strippklubb?
Nix.

15. Någonsin varit på en bar?
Definitivt. Den senaste var Sky Bar – förra helgen tror jag.

16. Någonsin blivit utkastad från en bar eller klubb?
Nej. Själva tanken är faktiskt rätt skrattretande.

17. Någonsin varit så full att någon annan fått bära dig?
I sådana fall ligger det dolt under någon minneslucka.

18. Haft sex på bio?
Nej. Borde jag?

19. Haft sex i badrummet?
Det tror jag nog att jag har haft, i något badrum i alla fall.

20. Har du haft sex på jobbet?
Nej. Men man ska aldrig säga aldrig – sådant skulle säkert kunna hända. Med rätt person och vid rätt tillfälle.

21. Någonsin varit i en sexleksaksaffär?
Jadå. Minns en gång då Josh var med – eller rättare sagt, plötsligt gick upp i rök.

22. Köpt något från en sexleksaffär?
O ja.

23. Har du blivit ertappad med att ha sex?
I så fall måste det ha varit så pinsamt att jag förträngt det.

24. Har någon snuskiga bilder av dig?
Jag vet inte säkert, men tror inte det.

25. Någonsin haft sex med någon och tilltalat dem med fel namn?
Samtidigt? Nej.

Och sedan är jag nyfiken på om och i så fall vad t.ex Knusselboskan, snowflake, Grekbimbon, Drottningen, Ms Garbo och Petra skulle bloggsvara på dessa frågor. Icke utpekade är givetvis också välkomna – jag är nyfiken på era svar med.

Kommentarer till: "Så kallat vågade frågor" (37)

  1. *hahaha* 21:an minns jag väldigt tydligt! :)

    Vi får väl se om jag törs anta utmaningen …

  2. […] Mia the geek har utmanat mig på diverse “vågade” frågor och mesig och snäll som jag är så ska jag väl försöka göra mitt bästa för att svara: […]

  3. Aja, så får alla veta hur pryd jag är =P

  4. Jag får ta tillbaka det där. Jag svarade och precis när jag skulle posta så dog nätet och jag orkar inte skriva om det.

    (nej, jag har inte sparat det)

  5. […] Mia* hade en liten lista hemma hos sig, så jag tänkte att jag – i väntan på att jag får ihop något om gårdagen – skulle dela med mig av sånt som ens mamma alltid undrat över, men inte vågat fråga. […]

  6. har du börjat blogga? Kul!

  7. @Drottningen: Neej, dumma nätet! Jag tror att dina svar hade varit jätteroliga att läsa, pryd eller ej. Förresten, autosparar inte din blog inläggen du skriver? Det gör ju min, så det är sällan jag förlorar mer än någon mening eller två. Beroende på hur snabbt jag skriver iofs.

  8. @deeped: Well. Det tog ett tag för dig att märka det. :) Jag lovade ju att göra det när vi träffades, där i februari. Andra gången gillt, du vet. ;)

    Välkommen!

  9. @deep|ed: Ajuste: jag hade utmanat dig också om jag hade trott att du skulle läsa det här inlägget. Bara så du vet.

  10. Ha ha svar kommer inom kort ;)

  11. Hm, i ett annat sammanhang hade jag nog svarat, men eftersom min blogg huvudsakligen är en bokblogg tror jag att jag avstår. Om jag gjort det i ett bibliotek eller medan jag läser hade det varit lättare att passa in… ;-)

  12. Vad kul att du antar en utmaning som kommer från mig. Kul att läsa dina svar…

  13. Njae.. jag kollade faktiskt utifallatt, men det fanns inte ett dugg sparat. (och ja, det var riktigt roligt)

  14. @grekbimbon: Visste jag väl att du skulle nappa! :)

  15. @snowflake: Synd, men jag förstår dig. Men menar du att du inte har gjort det i ett bibliotek eller medan du läser? ;)

  16. @Jerry: Tja, du är ju speciell för mig. Fast främst handlade det om att jag tyckte ämnet/nivån kändes rätt och lagom för mig. Och antagligen också att jag haft sådana saker i huvudet de senaste dagarna. :)

    Var det något speciellt med mina svar, förresten? Något du reagerade på? *nyfiken*

  17. @Drottningen: Men om det var riktigt roligt så kanske du kommer ihåg något av vad du svarade i alla fall? Jag menar att det då borde kunna vara lite minnesvärt. Jag är ju gräsligt nyfiken!

  18. *muttrar*

    Jag är ju dålig på utmaningar, men struntar jag i den här så är jag ju feg och det är ju hårt att ta, å andra sidan vet du precis hur pryd jag är (well, det var väl därför du utmanade just mig…) så…

    Jag måste meditera över det här, det är en sak som är säker.

  19. @MsGarbo: :D

  20. Hm… man kan ju liksom säga åt en också :)

  21. Det verkar lite taskigt att läsa samtidigt, tycker jag. Men kanske har jag/vi inte hittat den rätta boken, som istället förstärker upplevelsen?

    /Biblioteksoskulden

  22. Nä, det blir lite som att försöka återberätta den perfekta händelsen, det blir helt enkelt inte lika bra. Det skulle vara om jag kommer på nya svar då. Vi får se

  23. @deeped: Asch, så viktig är inte min lilla dagboksblogg. Dessutom är det i rent forskningssyfte intressant att se vad som händer om man låter saker vara, utan att trycka på. :) Jag är inte mycket för self promotion, för att uttrycka sig försiktigt. Du hittade hit via Kristina, va?

  24. @snowflake: Nu tänker du i för snäva cirklar, tycker jag! Jag kan gott föreställa mig hur det skulle kunna vara intressant, med den rätta boken (och partnern). Inlevelsefull högläsning av en bok med kraftigt erotiska inslag? Inte för att jag kan påminna mig någon lämplig bok, men det betyder ju inte att den inte finns. :)

    Eller som det står min pappersdagbok i form av vanlig bok fast med tomma sidor: ”Böcker som gör oss lyckliga, kan vi vid behov skriva själva” – Franz Kafka.

  25. @Drottningen: Jag håller inte andan, om vi säger så. Men hoppas, gör jag!

  26. Min blogg är inte lika privat som din. Det finns lite för många människor som jag känner IRL som läser den (jobbarkompisar inte minst) för att det ska kännas bekvämt att svara på sådana frågor. ;-)

    Men jag kan kompromissa och svara på frågorna på Slowsilver istället.

  27. @Petra: Jag vet inte riktigt vad du menar med privat, men jag tycker inte att min blogg är särskilt privat och den är definitivt inte anonym. För mig kändes frågorna harmlösa, men jag vet ju att mina gränser inte nödvändigtvis är desamma som andras. Slowsilver är jag aldrig inne på, så gör det inte för min skull. Tack för ditt svar – för ett svar var det ju om än inte på frågorna som sådana. :)

  28. Jag menar privat på så sätt att du inte lägger ut bilder på dig själv och jag har åtminstone fått uppfattningen att inte dina arbetskamrater/kunder läser den (och vet att det är du som skriver). Men jag kan ju ha fel förstås? :-)

  29. @Petra: Jag vet med säkerhet att några av mina kollegor läser, även om det inte är de jag jobbar med dagligdags. Vad gäller kunder vet jag ingen som läser, men tar det inte för omöjligt att någon av dem skulle känna till bloggen. Och sålunda skriver jag inte om vare sig jobb eller riktigt privata saker. Men det är ju också så att man klassificerar information på olika sätt. Jag är rätt privat, rent generellt. Men om jag trodde att jag var anonym här skulle jag skriva betydligt mer än jag gör nu. :)

  30. @Heidi: Precis vad jag också tyckte! :)

  31. Nu finns iallafall en liten länk till ditt (detta) inlägg i mitt inlägg med svar på frågorna.. :)

  32. *skratt* Okej, det är väl bara jag som är osedvanligt pryd av mig då! ;-) Eller har ett jobb med en kultur som säger att det vore opassande att svara på sådana frågor offentligt.

  33. @Petra: Tja, behöver det ena utesluta det andra? Jag tror på lite av båda. :) Jag vet ju att du håller sådant för dig själv så jag är inte det minsta förvånad – kunde bara inte motstå frestelsen att kolla om du alls kunde tänka dig att svara. :)

    Jag skulle önska att jag hade talang för att hitta på sådana här listor och engagera folk för det här var ju faktiskt rätt skoj. :)

  34. […] När man utmanar andra, bör man nog se till att plocka upp de utmaningar man själv får, även om de är lite […]

  35. Tar du fortfarande utmaningar….man blir ju äldre och kanske mesigare….men det kan ju vara tvärt om okså/2011

  36. @jinn: Tar och tar. Om humöret är det rätta, säkerligen.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln