Man lever så länge man lär

Musik som ger magont

Jag blev tvungen att hålla för öronen med hårddiskmusik eftersom kollegorna i projektet intill höll polsk riksdag och då var det David Cook som låg i spellistan. Han, i låtarna från American Idol, ger mig ont i magen. På ett bra sätt. Tror jag. Det är något med hans röst och låttolkningar (särskilt av Dolly Partons ”Little Sparrow”) som går rakt in och väcker en intensiv saknad eller längtan eller vad det nu är för något (jag är kass på att precisera känslor) som känns i magen. Resten av låtarna bara förstärker intrycket och jag finner mig sitta här med tårar i ögonen. Inte särskilt professionellt och jag hoppas att ingen behöver prata med mig nu.

Vilken musik går rakt in i hjärteroten på dig?

Edit: Låtarna finns att hämta via The Pirate Bay.

Kommentarer till: "Musik som ger magont" (2)

  1. En helt annan genre, men ändå: vi är fyra kyrkokörer som ska framföra Vivaldis Gloria på lördag. Ikväll övade vi allihop tillsammans. När sopranerna prickar sina höga toner låter det nästan överjordiskt vackert och mina ögon blir fuktiga.

  2. @Kidneybönan: Mmm. Personligen skulle jag ha väldigt svårt att sjunga när strupen drar ihop sig, som den plägar göra i dylika situationer. Vivaldi finns förresten också att ladda ned, upptäckte jag. Så kan jag fräscha upp minnet lite. :)

Kommentera

Etikettmoln

