Man lever så länge man lär

Ändrad tidsinställning

Nu när vi återgått till normaltid (som jag förstått att det heter, snarare än vintertid) behöver vi också ändra bloggens tidsinställningar. Eller ja, i alla fall om vi vill att tidsstämplarna på inläggen ska stämma överens med den ”faktiska” tiden.

Och det gör man på WordPress.com enligt följande:

  • Gå till Kontrollpanelen
  • Klicka på Inställningar (länk längst till höger, intill Användare).
  • Vid Tidszon, ändra till UTC + 1
  • Spara ändringarna

And you’re done! Så här ser det ut:

Jag har redan väntat länge. När är framtiden här, tror ni?

Som utvecklare vet jag ju att tidszoner och teckenkodning är bland det tråkigaste som finns. Det är knöligt och omständligt och otacksamt att jobba med, så jag håller definitivt inte andan i väntan på att det ska bli någon ändring.

Kommentarer till: "Ändrad tidsinställning" (14)

  1. Tack för påminnelsen!

  2. Precis, tack för tipset!

  3. @Josh & Jerry: Kul att det uppskattades! :)

    Jag tror att jag har ett vad man kan kalla ”utbildande” tankesätt just nu – i jobbet fokuserar jag mycket på att sprida information och dela med mig av kunskaper och jag skulle faktiskt gärna använda blogg där. Wiki:n vi använder räcker inte riktigt till, tycker jag.

  4. Åh vilken tur vi har, att du håller ordning på oss lite! :) Tackar för instruktionen också – nu har jag fixat det!

  5. @Leva: Egentligen är det ju främst mig själv jag håller ordning på, men det vore synd att inte dela med sig av insikterna förstås. :)

  6. Ohh.. ehm… visstja… så måste man ju göra ja! TYVM för påminnelsen!

    Den svenska översättningen på deras meddelande är också lite lam. :)

    ”Tyvärr så måste du ändra detta värde själv mellan sommar/vinter-tid. Ruttet, vi vet. Kommer att fixas i framtiden.”

  7. @ivve: YW. Uäck! Den svenska översättning måste vara ett inofficiellt hack, för annars skulle de väl använda den på WordPress.com?

  8. @Mia*: Mig veterligen har jag bara laddat hem officiella översättningar…

    På tal om något helt annat: Tomorrow? Du? Jag? Promenix?

  9. @ivve: Ja, varför inte? Efter noon, då. Vi får höras tele-patiskt. :)

  10. @Mia*: Oh, jag tummar hållarna för att vädret håller i sig hela dagen! Jösses, halvt blind blev man när man kom ut i rummet med sol!

  11. snowflake99 sa:

    Nu har jag gjort det här i alla fall. Tack för påminnelsen/instruktionen.

  12. Ajaaa! Jag hittade! ;Men var bor monstrena??

  13. @MsAcne: Om du hittade så borde du även ha hittat monstren?? *kastar sig in i nya adminkonsolen för att leka kurragömma*

  14. @MissAnka: Under Inställningar / Diskussion – allra längst ned på sidan hittar du Avatars. Jag tror inte att jag behöver förklara vilka val du ska göra där. :)

Kommentera

Etikettmoln

