Man lever så länge man lär

Expressen hittar också hit

Ibland, när man kikar på bloggens admin-sidor, blir man nyfiken på de olika adresser besökarna kommer ifrån. Nyss noterade jag en för mig ovanlig adress och upptäckte med hjälp av den att Björn Wiman, a.k.a Expressens kulturchef, på sin blogg länkat till mitt inlägg om Roberto Saviano på Kulturhuset från vilket min inspelning finns länkad. Lite synd var det förstås att han också länkade direkt till inspelningen så att jag inte kan se hur många som laddar ned filen, men jag får väl vara glad över att få en länk överhuvudtaget.

Det känns allt lite stort, för en dagboksbloggare som mig, att bli länkad av Björn, som ju också var där, fast med betydligt bättre spanmöjligheter än jag eftersom han satt i panelen, på scenen, med bara Kristina Kappelin (som översatte helt suveränt! okej, jag förstår inte italienska så hon kanske bara hittade på) mellan sig och Saviano. Björn såg förresten också trevlig ut och jag uppskattade hans personliga anslag och engagemang – must och blod.

Några frågor har dock uppstått med anledning av ovanstående:

  1. Vad heter Björns (eller Expressen Kulturs?) blogg egentligen? Jag såg många olika texter och namn som möjligen skulle kunna vara namn på bloggen. Att jag undrar om detta är för att jag alltid vill använda bloggnamnet i title-attributet på länken till bloggen/blogginlägget ifråga – vet inte hur många som ser mina små hjälpsamma HTML-trix, men det betyder inte att de inte finns eller någonsin är till nytta.
  2. Använder inte Expressens bloggar någon form av trackbacks? Jag borde inte behöva hitta hans länk via referer-informationen i WordPress admin-gränssnitt, utan i stället få en tjusig trackback under inlägget.

Kommentarer till: "Expressen hittar också hit" (2)

  1. snowflake99 sa:

    Yeah! Nu ingår du i etablissemanget. :-)

  2. @snowflake: Haha. Men som med allt annat: det gäller att ha en produkt som är attraktiv. Antagligen inte min styrka i längden. :)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln