Man lever så länge man lär

Idag skrev jag tentamen i Java-kursen. Det förvånade mig att jag var en av dem i min sal som satt kvar allra längst – kl. 14:45 (15 minuter innan sluttid) ansåg jag mig klar och lämnade in min lösning. Då hade jag suttit och kodat tämligen intensivt från klockan 10:00, vilket märktes sedan när jag skulle ställa mig upp på fötterna – höft- och andra leder knakade så att jag nästan blev lite orolig.

Himla fint här på BTH! Mycket glas, och vatten utanför knuten. Strålande väder också - ska ta mig en promenad in till stan och bara njuta. Nu är terminen helt slut! :-D

Det här var alltså i Karlskrona och BTH låg jättefint vid ett av alla stans vatten. Om jag någonsin skulle flytta hemifrån för att plugga skulle jag nog gärna hålla till där, känner jag. Solen sken som besatt från en klarblå himmel, men det funkade ändå att promenera både dit ut och tillbaka in till stan eftersom det blåste ganska ordentligt. Man undrar hur otäck vinden kan vara där på vintern.

Karlskrona blev nog idag ett obligatoriskt stopp på den tänkta semesterfärden. Nu hittar jag ju till Espresso House från alla möjliga ställen i stan. Den ligger alldeles vid Stortorget. Och Klaipedaplatsen, om jag tolkar Googles karta rätt. Rymligt, tar upp ett helt kvarter (hus), och personalen var trevlig och hjälpsam.

Och så besöker man så klart #EspressoHouse också. Hemma, fast borta. Stort ställe med rejäl uteservering. Fast jag sitter inomhus.

Själva tentan? Den gick nog alldeles utmärkt, tackar som frågar. Jag hittade en bugg precis innan jag skulle lämna in och drabbades av lite nervdaller, men fick strax ordning på det hela. Kan inte komma på något jag kan tänkas ha missat (borde inte vara så kaxig, för det vet man ju vad som händer då!). Finns dock tyvärr ingen chans till VG då man bara kan få något av betygen U, UX eller G.

Nu är skolan slut för denna termin! Bara att vänta in resultat och poäng. Skönt.

Kommentarer till: "Java-kursen är nu också avslutad" (2)

  1. Åh, Karlskrona! Närapå hela mammas släkt bor där i krokarna, jag tillbringade många skollov hos några sysslingar utanför stan. Nu var det många år sedan sist dock, blev änna sugen på att se stan igen.

Kommentera

Etikettmoln

