Man lever så länge man lär

När det gäller vårens kurser har jag nu anmält mig även till Java-tentan samt bokat resa och uppehälle för densamma så nu borde jag kunna slappna av gällande datasäkerhet och Java – det som återstår är att plugga (datasäkerhet, inte Java) och därefter infinna mig på rätt plats vid rätt tid för att skriva tenta.

Återstående arbete i övrigt är Python-projektet, som känns rätt jobbigt just nu. Förhoppningsvis bara för att jag inte kommit igång ännu. Hoppas det lättar.

Det arbete jag får lön för att utföra går riktigt bra och jag tror att den egentliga utvecklingen faktiskt kan hinna bli klar innan jag lämnar projektet i nästa vecka.

Jag har också idag bjudit in teamet till det traditionsenliga fuck off-fika vi brukar ha när någon slutar, d.v.s. frukost på ett kontoret närliggade kafé. Och så har jag bjudit in samma gäng plus våra närmaste kontakter (kund och projektledare) på en mer vanlig gemensam fika med tårta eller mumsmums inne på bygget.

Till min förvåning känns det som om jag har koll på typ alla lägen. Utan stress.

Jag har inte fått något svar på frågan om hur företagets studiestöd fungerar. Det börjar ju närma sig skarpt läge så jag kanske borde skicka iväg en påminnelse.

Ja, och så fick jag ett mail från chefen som gratulerade till kommande jubileum som anställd sedan många år. Jag firar massor av tjänsteår i juni, så företaget bjuder mig och valfria 3-4 kollegor på en s.k. jubileumslunch på högkvarteret. Jag menar, på huvudkontoret. Där behöver jag fundera på vilka jag ska bjuda in och till vilket datum. Utöver lunchen får jag visst också en extra semestervecka detta år, vilket jag inte hade en aning om att jag skulle förvänta mig. Trevligt! Återstår att se om jag hinner ta ut den, men sådant ligger längre fram. Inte nu.

Det är nog därför jag inte känner mig stressad – jag prioriterar tankemödorna.

Kommentera

Etikettmoln

