Man lever så länge man lär

Jag och chefen hade i förra veckan det sedvanliga samtalet kring mina mål och utvecklingsplaner för året. Det finns en del att prata om just nu, men framförallt inser jag att det finns saker jag kan skriva in som mål som jag i princip får gratis genom sådant som redan är påbörjat och som jag vet kommer att hända – det har sina fördelar att fastslå målen först i april! Chefen lät nästan orolig för att jag satte upp lite väl ambitiösa mål, men mot ovanstående bakgrund känns de realistiska och det tror jag att han också förstod när jag förklarade min tanke.

Och nej, jag vill inte berätta här vilka mina mål är. Sådant anses konfidentiellt.

Chefen hade tydligen helt missat att jag skickade med mina två ansökningar om utbildningsstöd tillsammans med intyget om reell kompetens, så jag fick skicka över de inscannade ansökningsblanketterna på nytt – himla tur att det inte var pappersoriginal det handlade om! Det ska bli intressant att se om jag får något ekonomiskt stöd för tentaresorna i maj/juni. Jag tror att blanketten egentligen är tänkt att användas för kursavgifter och kostnader för litteratur. Vi får välan se!

Kommentera

Etikettmoln

