Man lever så länge man lär

Nu har jag anmält mig till den första tentan i grundläggande datasäkerhet och eftersom jag inte gjort sådant förut är det givetvis några saker jag undrar över. Jag har sålunda mailat tentamensservice några frågor, som inte besvarades av tentamensguiden eller någon av de andra relaterade webbsidorna jag läste. Det är säkert självklarheter för erfarna tentander, men nu är jag ju inte en sådan…

Jag har alltså ingen aning om vad som avses när man skriver om ”tillåtna hjälpmedel” och ingenstans framgår det om universitet håller med skrivdon (pennor) eller om man förväntas medta sådant. Sedan blir det också intressant att se hur lätt det är att hitta dit också. Jag antar att det kan vara läge att ta en taxi till själva universitetsområdet, men sedan ska man hitta lokalen…

Några dagar före tentamensdatum finns information om tentamenslokal i Studentportalen. Är du anmäld kommer du även att bli meddelad per e-post om tid och plats för tentamen.

Och för att hitta lokalen finns det kartor, så bara man vet vilken sal man ska till borde det går att ta reda på var den ligger. Lik förbaskat blir det nog spännande och jag kommer att vara nervös. Måtte jag slippa skriva tentan mer än en gång!

Kommentera

Etikettmoln

