Man lever så länge man lär

Jag tycker nog att jag ligger rätt bra till med studierna så här långt. Ställningen i de tre pågående match^H^H^H^H^Hkurserna är som följer (inlämnat-godkänt):

Java: 3-2
Python: 3-2
Datasäkerhet: 5-3

Det blev en stor del av min fritid under helgen som gick åt till studier. Okej, jag blev lite besatt och programmerade Python så det stänkte om det och kanske mer än nödvändigt, men ändå… det är roligt att skapa med kod, så är det bara.

Det där hängde kvar lite för på jobbet fann jag mig fastna i korrigeringar av vår Jython-kodbas, som används för att automatgenerera Java-kod utifrån särskilt utformade specifikationer. Tyvärr är det en rätt gammal version, 2.1, medan den Python jag studerar är 3.*, vilket gjorde att en del av det jag ville göra visade sig vara omöjligt. Jag löste dock ändå problemen och ser fram emot att fortsätta på den inslagna vägen, med egenhändigt utvecklad enhetstestkod för de funktioner som visat sig innehålla buggar. Det blir en sorts automatiserad regressionstest.

Annars har jag börjat tänka på framtida studier, mer om det i separat inlägg.

Kommentera

Etikettmoln

