Man lever så länge man lär

Läskiga roligheter

Och så svänger vi helt om och gör en 180-graderssväng. Jag som hade lyckats släppa hela saken och få hjärnan att fokusera på vanliga saker igen blir tvungen att ställa om till skarpt läge. Jaja, bara att åka med. Kul när det händer lite ändå.

Apropå vanliga saker så har jag idag på jobbet roat mig med att rita (eller främst uppdatera, egentligen) ett flödesschema och ett sekvensdiagram – det händer inte varje dag precis och jag skulle behöva fräscha upp mina kunskaper kring hur de ska och borde se ut. Dessvärre misstänker jag att det inte finns några tydliga regler att följa, och kanske borde man helt enkelt nöja sig med att de förmedlar det man vill ska förmedlas. Det är ju ändå därför diagrammen finns.

I helgen blir det till att prioritera Python – uppgiften ska göras och lämnas in, har jag tänkt mig. Och så ett kapitel datasäkerhet med tillhörande inlämningsuppgift på det, så blir nog allting bra. Eller då är jag fortfarande med i matchen i alla fall. Vad gäller Java kommer det inget nytt förrän på måndag, så där är helgen fri.

Kommentarer till: "Läskiga roligheter" (2)

  1. Jösses spännande! Undrar vad det är, och hoppas att det blir… bra? Kul? Som du hoppas? :)

  2. @Hanna Ja, det är ungefär vad jag hoppas också. :) We will soon find out… I think.

Kommentera

Etikettmoln

