Man lever så länge man lär

Som spön i backen

Nej, så frekvent har det förstås inte droppat in godkänt på mina inlämningar (bland annat för att jag inte lämnat in mer än totalt fem stycken hittills), men spön i backen-uttrycket illustrerar kanske lite av min glädje över att precis nyss ha sett att jag fått godkänt på uppgift 1 även i Java och datasäkerhet. Wohoo!

Det finns med andra ord hopp om att jag ska kunna klara datasäkerhetskursen. Som jag skrev i föregående inlägg var jag ju lite nervös för den – inte minst för att tjänstlediga kollegan, som jag tänker mig är duktig på sådant här, fick rest.

Vad gällde intresseanmälan som kunde leda till roliga läskigheter fick jag idag ett ”tack, men nej tack – vi kanske återkommer i framtiden” och misslyckades därefter kapitalt med att fokusera på boklyssnandet under hemresan eftersom hjärnan då var upptagen med att vrida och vända på det material jag skickat in för att se om och hur jag hade kunnat skriva det annorlunda. Och bättre. Jaja.

Kommentera

Etikettmoln

