Man lever så länge man lär

Ja, jag blev hemma idag. Sjukskriven, till och med officiellt och enligt konstens samtliga regler. Så snart jag slog upp ögonen i morse började jag hosta och det rev långt ned i strupen nästan som om där satt ett rivjärn. Det var helt omöjligt att somna om, då hostan endast lindrades av en mer upprätt position. Så… upp och fräscha till sig som alla vanliga vardagar, men sedan på med myskläder och så intagande av soffan. Här tänker jag nog stanna större delen av dagen.

Valnötsbröd (gjort på mix). Med vallmofrön, med sesamfrön resp helt utan frön ovanpå - lite får man ju leka! #lowcarb #glutenfritt Så här långt har jag ätit en egenbakad (om än på mix) valnötsfralla av low carb-modell och druckit det sedvanliga stora vattenglaset. Därefter fick jag i mig en rejäl balja fint hemmakaffe (=Nespresso, med mjölk- och gräddblandning) och tog mig an The Walking Dead på Netflix.

Kanske har man tittat för intensivt när man tycker att handfatets avlopp påminner om zombiernas morrande och snörvlande?

Jag blev lite less på att se ”tv”, inte minst för att jag blir trött i ögonen. Det bästa vore nog om jag kunde sova och därmed ge kroppen tid att återhämta sig utan störningsmoment från de mer cerebrala och utåtriktade delarna av min person, men att ligga platt går ju bort p.g.a. hostan så i fall får det nog bli halvliggande.

Det vore också kul att läsa vidare i Anders Jallais Spionen på FRA, men där kommer ju eventuellt de trötta ögonen in igen – om inte läsglasögonen funkar bättre än de vanliga. Förmodligen är det att halvligga och lyssna på något som är det allra bästa för mig just nu. Jag har ingen påbörjad ljudbok (har inte lyckats bestämma vilken det ska bli och uppbådat kraften att sätta mig in en ny värld), men har ett nytt avsnitt av Kodsnack, Security Now och Säkerhetspodcasten.

Seriösa studier är i alla fall inget jag orkar med idag, känner jag.

Äh, jag ser mer zombier i stället för att fortsätta vela!

Kommentera

Etikettmoln

