Man lever så länge man lär

Meriter registrerade

I går loggade jag än en gång in på Antagning.se för att se om mina meriter hade blivit registererade och minsann, nu fanns där en lista med ämnen och betyg!

Dock verkar det inte som att man registrerat samtliga betyg utan bara dem från tredje året på gymnasiet. Jag gick ju 4-årig teknisk linje och skickade därför in avgångsbetygen från både tredje och fjärde året. Om bara det tredje årets betyg blir registrerade saknas några av de ämnen jag har betyg i och jag undrar om inte betyg i t.ex. företagsekonomi kan behövas för vissa typer av utbildningar.

Man kanske bara får registrera ett avgångsbetyg eller så missade personen som matade in uppgifterna att det var två olika betyg eller hann inte med att mata in även det andra betyget i fredags? Jag har skickat in en fråga om det, samt kompletterat ansökan med ännu ett kurspaket jag tyckte lät intressant.

Kommentarer till: "Meriter registrerade" (1)

  1. […] enstaka som undrat om mina kursansökningar? Eller inte. Hur som helst ställde jag frågan om varför bara ett av mina två slutbetyg registrerats och fick svaret att det är enbart slutbetyget från den 3-åriga gymnasieutbildningen som räknas […]

Kommentera

Etikettmoln

