Man lever så länge man lär

Nytt på utbildningsfronten

I söndags letade jag reda på mina inscannade betyg, för att sedan i måndags skriva ut dem på papper. I tisdags fick jag utskrifterna vidimerade och ville inte vänta tills jag hade vägarna förbi, utan klädde på mig och gick ut till brevlådan enkomt för att lägga kuvertet i brevlådan. Du vet, bli av med den där störande ”glöm inte att posta brevet!”-tanken. När jag väl gjort det kunde jag slappna av.

Nu kan jag nog glömma det här med ansökningarna på ett tag, även om jag förstås kan kolla ett varv till efter intressanta kurser och/eller ändra på min ansökan. Ändra sig kan man visst göra fram till sista ansökningsdag (15/10).

Jag lär hålla lite koll för att se om eller att mina inskickade meriter kommer in i systemet, men i övrigt mest vänta ut ansökningstiden och se om jag får några erbjudanden. Och får jag det måste jag förstås välja vilken eller vilka kurser jag ska tacka ja eller nej till, men det där är sådant som jag inte tänker fundera så mycket på förrän jag har något konkret att ta ställning till. Det blir lugnast så.

Kommentarer till: "Nytt på utbildningsfronten" (1)

  1. […] går loggade jag än en gång in på Antagning.se för att se om mina meriter hade blivit registererade och minsann, nu fanns där en lista med ämnen och […]

Kommentera

Etikettmoln

