Man lever så länge man lär

Trettionio

Den här veckan har varit lite mer som vanligt, förutom att det plötsligt dök upp en massa nya tv-serieavsnitt. Och några nya serier också. Scorpion (måndag) och Forever (tisdag) verkar båda vara värda att följa några avsnitt till, tycker jag. Kanske Scorpion mer än Forever, som känns farligt nära gränsen till för mycket. Båda serierna kändes dock rätt snygga, trevliga och lagom fartfyllda. Långsamt orkar jag inte med, har jag kunnat konstatera. Mad Men, True Detective… näe.

I går kväll avnjöt vi en sexrätters meny på [Bakfickan] Djuret tillsammans med ett tvåkönat par som jag inte träffat tidigare. Det är ju alltid lite knepigt med nya människor, innan man liksom hittat varandra, men det gick lättare för varje ny rätt. Jag blir glad av att äta med andra som också uppskattar skaffningen, som liksom jag överväldigat och lyckligt kan sniffa på glaset i flera minuter utan att ens smaka på innehållet. Ibland behöver man den där tiden för att bara njuta.

Kvällens middag: sexrätters ko, hos #Djuret. Inte fel, alls. :-)

I enlighet med vad som börjat bli en Djuret-tradition åkte vi efteråt Uber Black hem, för att förlänga känslan av lyx och för att vi var för mätta och trötta för att gå eller åka kollektivt. Kostnaden för resan blev alldeles fantastiskt hög: 75 kr. Jag blev lite full i skratt när jag fick kvittot och såg den modesta slutsumman. Det vanliga priset är en hundralapp mer, men jag fick någon sorts rabatt.

I dag sov jag ända till kl. 9 (länge!) och har därefter i stort sett vilat mig i form, men utöver det fick sig badrummet en omgång – hela veckan har jag lagt märke till hur dammet börjat lägga sig på ytorna och tänkt att det måste tas om hand innan det blivit för mycket och idag gjorde vi det. Efter någon timme eller två av unfucking blänker det och doftar gott. Den kvarstående känslan är förstås: nöjd.

Slutligen har jag skickat in en ansökan om att läsa några universitetskurser till våren – jag hittade några som gick att läsa på distans och inte krävde tidigare akademiska poäng. Vissa av kurserna lät främst intressanta och andra såg ut som enkla poäng med tanke på min yrkeserfarenhet. Det som återstår nu är att skicka in vidimerade betygskopior som bevis för min behörighet. Först trodde jag att det krävdes en bunt konstiga meriter, men efter en grundlig omläsning inser jag att jag hade tolkat informationen fel. Jag borde alltså redan vara fullt behörig till kurserna jag sökt. Puh. Tur att läsförståelse inte står bland kraven.

Kommentera

Etikettmoln

