Man lever så länge man lär

Wohoo! En rejäl hög med kläder är borta – den som legat på stolen i sovrummet och väntat på bättre tider, efter att jag vid någon tidigare röjningsaktion tagit med mig en full famn från den stora högen i biblioteket (som krympt riktigt ordentligt).

Mitt idoga arbete tog en hel timme, inklusive en massa provning, och resulterade i en kasse att slänga och en kasse som med fördel lämnas för återvinning samt en handfull plagg i tvättkorgen för framtida användande. Tänk, inte visste jag att så många plagg kan falla i glömska när de ligger i ett rum man i vardagen inte använder!

Den här genomgången borde jag dock ha gjort i början av sommaren, då de flesta av de nyupptäckta plaggen är av tunn och skön sommarmodell och jag hade haft nytta av dem under semestern. Men sommaren är förstås inte slut riktigt ännu.

Det som återstår av den enorma klädhög som uppstod när jag tömde garderoberna häromåret (för genomgång och utrensning) är nu inte mer än vad som ryms i en flyttkartong, vilket innebär att min läsfåtölj kanske faktiskt åter blir användbar redan denna vecka. Å andra sidan är det främst byxor i den återstående högen, så det är något jag drar mig för att ta i. Ni vet väl hur jävla jobbigt det är att prova just byxor?

Men… jag har nått mitt mål för idag – nöjd med att ha gjort nytta. Gott så!

Kommentera

Etikettmoln

