Man lever så länge man lär

Så där, ja! Nu har jag utfört dagens uppgifter helt enligt plan – rippat den sista CD:n och därefter scannat ett 50-tal olika papper och kvitton, importerat dem i Lightroom samt taggat varje papper för maximal sökbarhet. Det tog sin lilla tid, om vi säger så.

Pappershanteringen tog från början till slut tre timmar – då var förstås en del av det hela ren väntetid, som jag utnyttjade för att läsa inlägg, artiklar och annat jag samlat på mig för framtida läsning. Den framtiden var det som äntligen var här idag!

Och så lyssnade jag på musik från början till slut också. Det känns alldeles särskilt bra för att det är så sällan jag gör det nu för tiden. Det blir oftast någon podcast om jag ska lyssna, t.ex. i samband med promenader eller under resande till/från jobbet.

Jag körde (och kör iofs fortfarande) en s.k. radiostation baserad på A.C.T, som jag läste om i ett blogginlägg hos Josh och blev förtjust i vid en första provlyssning.

Nu är jag nöjd med mig själv, och ruskigt hungrig – tur att det är mat på gång!

Kommentera

Etikettmoln

