Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v103

Veckans uppgift: nyhet.

Novelty can help goose creativity. Go somewhere today you’ve never been, even just a different street, and make a photo.

Det här är ju en enkel uppgift i sig, även om det kan bli svårt att få till en bra bild. Inte minst nu när det är så mörkt större delen av dygnet och man (läs: jag) ofta inte ens har lust att gå utanför huset. De enda två [mobil]foton jag tog under veckan föreställde en blåbärspannacotta respektive kollegans motorcykel, som sista arbetsdagen innan jul stod ensam på hojparkeringen vid jobbet. Ingendera passar vidare bra för veckans uppgift, så det är väl bara att konstatera att jag misslyckats.

Det här var dock första gången jag smakade blåbärspannacotta. Så!

Different

Även om färgerna i bilden var dramatiska, med sin julröda bordsyta och mörkt blåbärsfärgade pannacotta, gjorde jag fotot svartvitt – jag tyckte det gav en skönt grafisk effekt. Och så gillar jag själva utsnittet/beskärningen också. Störigt, ju!

Kommentera

Etikettmoln

