Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v98

Veckans uppgift: bakgrund.

Backgrounds are tricky. They can make a subject stand out or distract from it. Make a photo with a good background today.

Naturligt ljus får man inte mycket av så här i mörkaste november, så när det väl dyker upp är det dumt att inte passa på. Sedan hör det väl till saken att jag har mycket annat att göra idag, utöver att fotografera, så jag gjorde det enkelt för mig.

November colours

Tråkigt nog upptäckte jag att det flyttat in skräp i kameran, vilket ger elaka fläckar på bilderna och framtvingar retuschering. Typiskt så här dagen innan man ska ut och resa! Så just nu funderar jag på vilken annan kamera jag ska ta med mig. Min egen 550D eller sambons 7D, kanske? Eller ska jag helt strunta i systemkamera?

En sak vet jag i alla fall med säkerhet och det är att jag inte kommer att publicera något veckans foto innan jag är tillbaka hemma igen. Jag kommer självfallet att fotografera under resan, men som sagt… det där med import, redigering och publicering får vänta tills jag är hemma hos min dator och mina verktyg igen.

Kommentera

Etikettmoln

