Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v91

Veckans uppgift: kärlek.

What is love? Make an interpretive photo today.

Under veckan lekte jag i tanken med några olika idéer, som t.ex. formskuren och arrangerad mat av olika slag. Ägg och bacon. Ost och… någonting. Idéerna kändes dock inte så inspirerande och idag när jag kunde konstatera att lusten att krypa ihop i soffan under en filt var bra nära överväldigande, fick jag tänka om. Något snabbt och enkelt måste det bli för att bli av – lämna walkover vill jag inte.

På Stallbron, som går mellan Helgeandsholmen och Gamla stan, har folk satt fast en massa hänglås för att visa sin kärlek (antar jag) för varandra och omvärlden och där finns en ganska bra variation. Inte minst riktigt färgglada och fina skapelser. Det är enkelt att ta sig dit och borde gå förhållandevis smärtfritt att få en bild som går att använda. Plus att man kan köpa sig en välbehövlig kaffe latte i närheten också. Så dit åkte jag i eftermiddags, ackompanjerad av ett stilla droppande från himlen.

Tanja + Mario

Fler bilder finns på Flickr, bland mina Random images.

Kommentera

Etikettmoln

