Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v89

Veckans uppgift: boktitel.

Make a photo that goes with the title of a book you’ve read.

Det här skulle inte vara en särskilt svår uppgift om man bara kunde komma på några titlar – innan man finner sig ute på den där sista chansen-rundan med kameran i näven, på desperat jakt efter en bild som kan kopplas till uppgiften. Jag önskade verkligen att jag haft en grundläggande idé att utgå ifrån…

Som så ofta plåtade jag idag rätt planlöst och kom till slut hem med 75 bilder. Systemkamerabilder, alltså. Alltför många av dem föreställda samma, ganska ointressanta, motiv. Men, men… jag hittade en bild som jag tyckte blev rolig och kunde även koppla en boktitel till den – The Truth (Terry Pratchett).

The Truth

Bilden är ursprungligen svart, men blev mycket roligare i rött. Först tänkte jag hänvisa till tv-serien True Blood (”true” + röd som blod, right?) och Sookie Stackhouse-böckerna som den härstammar från, men så läste jag texten igen. Det står: ”that goes with the title of a book you’ve read”. Inget av boktitlarna i serien passar in, så då fick det bli en bok från Discworld i stället. I ärlighetens namn är det en bok jag inte minns så mycket av, om än jag vet att jag läst den.

Ett fåtal av dagens andra bilder ligger också på Flickr, om intresse finns.

Kommentera

Etikettmoln

