Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v84

Veckans uppgift: en historia i tre bilder.

Practice storytelling today. Look for 3 images that tell a story, and make a set of photos that go together.

Den här uppgiften hade jag nog helt enkelt inte gjort om det inte vore för att jag besökte frissan i fredags och (eftersom det skulle göras en tämligen dramatisk förändring) dokumenterade kalufsen både före och efter. Och sedan fick jag de avklippta längderna (>50 cm!) med mig hem. Vips så hade jag tre bilder!

Story

Och jag får väl erkänna att när jag läser beskrivningen av uppgiften känns det inte som att jag har utfört den helt tillfredsställande. Men den är iaf… utförd.

Förresten, att jag inte publicerade bilden i söndags kväll berodde på att jag ville kolla in kollegornas reaktioner – och det är roligare om det blir en överraskning.

Men fy vad jag lider av att mobilkameran åter lider av fläcktyfus! Det funkar verkligen inte för mig att få mörka prickar här och där i bilderna. Forts följer.

Kommentarer till: "Non-daily shoot v84" (4)

  1. Whoah! Blev ju dösnyggt! Hoppas att det känns bra, ser fram emot att få beskåda nya håret utanför internet. :)

  2. @Hanna: Tack! :) Jag får erkänna att det inte ser lika snyggt och jämnt och kontrollerat ut i vardagen (när ingen stylat det), men det är en rätt kul upplevelse att inte ha hår i nacken längre. Misstänker att du var lite av en inspiration också, även om det var frissan som föreslog just den här frisyren när jag önskade kortare. Kanske är det något som ligger i tiden, en modegrej?

  3. Haha, det kan jag tro. :) Det var något av en utmaning för mig att få till det betydligt kortare barret till något slags presentabelhet men man vänjer ju sig.
    En frisör att bolla med är guld värt! Har jag upptäckt nu när jag skaffat mig en sådan… Kanske är den här frisyren riktigt modern, ja.

  4. @Hanna: Jag har inte provat det presentabla ännu – bara gör som förr: handdukstorkar, kammar igenom och låter det sedan torka som det vill. Och det vill det. Tydligen har jag lite självfall ändå! Det spretar åt alla möjliga olika håll där nedtill. :) Glad att du skaffat dig frisör – det är en Bra Sak[tm].

Kommentera

Etikettmoln

