Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v80

Veckans uppgift: skärpa.

Make a ”sharp” photo today any way you interpret it, either tack-sharp focus or a subject that is sharp itself.

Det här var min första semestervecka och jag blev traditionsenligt en smula dagvill, men det var knappast därför jag hade svårt att få ihop något. Just det här att bilden inte skulle bli publicerad förrän i efterhand visste jag redan eftersom kontakten med omvärlden i form av nät är minst sagt opålitlig och sporadisk där uppe i Tornedalen.

Jag försökte få till en bild genom att ta några makrobilder på köksknivarna, men de såg bara slöa ut och det var ju inte syftet. Till slut valde jag ändå en köksbild, om än en med mindre fokus på själva knivens egg. Behold, gravad lax!

Gravlax

Kommentera

Etikettmoln

