Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v74

Veckans uppgift: ekonomin(s inverkan).

The economy is in the news all the time. Make a photo that illustrates the economy or its impact on you in some way.

Här fanns inga som helst självklarheter och jag ska ärligen säga att jag inte direkt försökte ta några bilder på temat. Den enda gången jag ens använt ”den riktiga” kameran var i eftermiddags, när vi var klara med att lägga ut trallen på balkongen och jag ville dokumentera resultatet. Det blev förresten precis som jag förutspådde, att när vi väl öppnat det första paketet och lagt ut en rad gick det inte att sluta förrän det var färdigt. Och det blev bättre än förväntat, så nu vill jag hitta och köpa möbler.

Men veckans uppgift då. Jag väljer en av bilderna på vårt nya balkonggolv. Mest, ska jag väl ärligen säga, för att jag inte har något annat att komma med. Koppling till ekonomin finns det dock definitivt, på endera sättet. Den har t ex gjort det möjligt för mig att köpa en lägenhet i Stockholms innerstad. Fast det var billigare på den tiden.

Home improvement

IKEA är fantastiskt. En hel balkong täckt av sådana här fina plattor för ca 900 kr.

Kommentera

Etikettmoln

