Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v64

Veckans uppgift: enkelhet.

Practice the art of simplicity today by making an interesting photo from a minimalist perspective.

Enkelhet och minimalism, för all del, men att göra det intressant? Det är svårare. Min främsta insats för veckans uppgift bestod i en lång och kall promenad över vår kära södra malm. Jag började med sambons vidvinkelzoom (då min egen ju tyvärr inte passar på min fullformatskamera), men bytte snart till mitt kära 100mm macro. Egentligen behöver jag nog bara 50mm f/1.4 och 100mm f/2.8 macro. Motiv finns det många på Söder, men det var få som kändes fräscha, roliga och passande.

Simplicity

Jag hade några andra alternativ också, varav följande foto var ett sådant.

Window

Ytterligare några bilder från dagens promenad kan beskådas på Flickr – det ser ut som att jag åter börjat publicera bilder för allmän beskådan. Jag tror att det är gott.

Kommentera

Etikettmoln

