Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v61

Veckans uppgift: konvergerande linjer.

Converging lines direct the viewer’s eye. Sometimes found in railroad tracks, highways, and buildings. Make your photo!

Jag vet inte om det här blev så mycket konvergerande linjer jämfört med mängden drama, men jag har å andra sidan ingen lust att traska ned till pendeltågsstationen och för trehundrafemtisjuttionde gången fotografera längsmed perrongkanten och de närliggande spåren. Sure, linjerna konvergerar, men motivet är alltför uttjatat.

Så här kommer den: sista gångtunneln mot IKEA i Kungens kurva.

Converging lines

Jag trodde att vi gjort samma fotouppgift en gång förut, men den var bara liknande och nämnde konvergerande linjer. Då skulle vi plåta en ”försvinnande punkt som byggs upp av konvergerande linjer”. Resultat den gången blev följande, Lund C:

Lund C

Det här veckan slarvade jag med uppgiften – hade gott kunnat plåta en massa under veckan i stället för att vänta till helgen. Dessutom var jag dagvill och trodde mig ha ytterligare en dag på mig eftersom det var lördag. Vilket det ju rakt inte var.

Något jag ägnat dyrbar fritid åt denna vecka är att fortsätta läsa Effective Java. Definitivt både intressant och lärorikt! Och flera gånger har jag dessutom fått glädja mig över att få vatten på något av mina kvarnhjul – det är flera av de saker jag på sistone predikat för kollegorna som även boken varmt rekommenderar. Heja mig!

Av bokläsningen har jag blivit väldigt sugen på att skriva flertrådade program.

Kommentera

Etikettmoln

