Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v56

Veckans uppgift: silhuett.

Silhouettes are an interesting way to abstract a subject. Make a photo featuring a silhouetted subject today.

Bilden jag valde denna vecka togs idag vid Skanstull, i gången under Ringvägen, på väg mot tunnelbanans spärrar. Vi hade brunchat på Clarion och var på väg inåt stan för att köpa tangentbord till min senaste lilla datamaskin samt dricka finkaffe.

Det här var ett rent impulsskott, vilket gör det desto roligare att använda bilden. Jag börjar alltmer uppskatta det där med fångade ögonblick, d.v.s. ögonblicksbilder. Sådana bilder blir så helt unika och i stunden. En sekund senare är motivet borta.

Silhouette

Här en alternativ silhuettolkning, tagen igår, på vägen hem, i nattmörkret:

_MG_3763.jpg

Ytterligare en alternativ tolkning, denna gång föreställande min sänglampa:

_MG_3776.jpg

Kanske skulle jag inte ha berättat vad bilden faktiskt föreställer utan låtit er läsare själva komma fram till en innehållsmässig tolkning. Själv ser jag en del rymd i den.

Jag gillar mer grafisk stil, men idag kändes det mänskligare bättre. Och färg.

Kommentera

Etikettmoln

