Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v54

Veckans uppgift: glasögon.

Glasses help many folks bring the world into focus each day. Make a photo of a pair of any kind of glasses today.

Inte så mycket att tillägga, egentligen. Det här är helt enkelt mina gamla glasögon, på en bädd av silverfärgat bakgrundspapper. Stora reflexskärmen är också med och bidrar med uppmjukning av ljuset. Den gör alltid mer nytta än jag väntar mig.

Glasses/glasögon

Lite besviken på mig själv är jag eftersom jag ville mer än detta mycket enkla foto. Jag hade föreställt mig en hel del experimenterande med andra sorters ljuskällor. Men livet ville annat och nu var jag alldeles för trött efter att vi ägnat större delen av helgen åt att bila till Linköping (och hem igen) för att leverera musikanläggning, bo på hotell, dricka finkaffe, äta god mat, botanisera och handla på IKEA samt montera saker, se på film och på eget bevåg möblera om hemma hos sambons yngre bror.

Kommentera

Etikettmoln

