Man lever så länge man lär

Non-daily shoot v53

Veckans uppgift: snö, frost eller is.

It’s winter time here in the northern hemisphere. Make a photo with snow, frost, or ice as the theme today.

Så ironiskt att vi haft en massa besvärlig snö, som dock hann smälta bort i princip helt och hållet innan vi fick i uppgift att fotografera just snö, frost eller is. Jaha, men då får jag väl plåta det jag ser som typisk stockholmsvinter – en smutsig sörja!

Snow

I själva verket var det här en bild jag tog bara som extremt nödfoto, utifall att. Jag hade en plan B, som jag såg fram emot att få ta till – isbitar, tagna direkt ur frysen. Arrangerade i någon form av glasbehållare, mot en bakgrund av för fotoändamål anskaffat färgat papper. Kanske med någon spännande ljuskälla också. När jag väl skulle exekvera, där på söndagskvällen, upptäckte jag dock att vi inte hade några isbitar. Islådorna var helt tomma. Så då fick det bli en smutsig snöhög, helt enkelt.

Kommentera

Etikettmoln

