Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v51

Veckans uppgift: reflektion.

Reflections draw the eye. Find a pool, puddle, or other body of still water and make a photo of a reflected subject today.

Den här veckan tog jag hela tre bilder med systemkameran och ingen av dem hade med uppgiften att göra. Vinter är verkligen inte min mest fotografiska årstid.

Entréhallen vid Karlbergs station dominerades i fredags eftermiddag av en jättepöl, och eftersom veckans uppgift handlade om reflektioner i pölar och vi ändå bara var på väg hem tog jag mig tid att stanna till och ta några bilder. Vet ni vilken utmaning det är att fotografera en stilla vattenpöl där det hela tiden passerar folk, som också trampar sönder dess släta yta? Det vet jag, numera. Men jag fick i alla fall en bild som funkar alldeles utmärkt för veckans uppgift. Den bjuder (tycker jag) på en lagom blandning av motiv och reflektion. Synd bara att det är en mobilbild.

Reflection

God jul på er, förresten!

Kommentera

Etikettmoln

