Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v50

Veckans uppgift: något cirkulärt.

The frame of a photograph is rectilinear. Fill that frame with a circular subject today and make a photograph.

Det här är första veckan på länge som jag inte ens använt systemkameran.

Mitt utvalda mobilfoto såg dagens ljus när det mörknat ute – efter denna söndags julbord, proppmätt och på väg mot busshållplatsen passerade jag ett skyltfönster som ståtade med en samling skojiga cirklar, av vilka jag fotograferade en blå. Och ja, visst är det fotografen själv som skymtar nedanför cirkeln. Jag hade kunnat ta bort mig helt, men valde i stället att förtydliga just den delen av fotot. Bara för att.

Circularity

Julbordet hade avätits som någon sorts brunch på Tyrol, som jag mig veterligen aldrig tidigare besökt. Stället i sig var det väl inget fel på, personalen bra och maten var mestadels helt okej. Det var bara det där med bristen på kösystem som störde, men å andra sidan störde det så rejält att det blir att prova något annat nästa år.

Kommentera

Etikettmoln

