Man lever så länge man lär

Apropå Fotomässan, förresten. (ja, inlägget har legat och vilat en vecka)

När vi vandrade omkring bland utställarna tog jag chansen att känna lite på Canons spegellösa systemkamera, EOS M – och blev inte imponerad. Visserligen kände jag igen mig i menyer och sådant tack vare att jag har/använt ett antal Canon-kameror, men autofokusen… ack, så långsam! Jag hade så gärna velat tycka om den, och sedermera köpa den, men det känns inte som om det kommer att bli så.

I övrigt tittade vi på ett flertal bildutställningar, varav jag blev mest fascinerad av Elisabeth Tolls (som jag inte hittar på nätet – what’s up with that?) och John Hallméns bilder. På lördagen lyssnade vi på Joe McNally som pratade med ljus (Talking with Light) och på söndagen David Bicho som höll Världens snabbaste ljuskurs. Båda var underhållande och Joe pratade fortast. Här David (till höger) som pratar om att måla med skuggor medan Gustav (till vänster) utökar filmdukens bredd – bilden var dragen åt vänster för att ge plats åt bilden från ännu en projektor.

_MG_3534.jpg

Jag tyckte att hela situationen var rätt rolig och använde för fotokursen denna bild som exempel på relation där bilden dör om endera personen plockas bort. Vet inte om det var världens bästa illustration, men jag hade inget annat att komma med…

Här också en avslutande bild, som visar ungefär ena halvan av de utställda bilder som deltog i fototävlingen ”Älskade Stockholm”. Det var många av bilderna jag tyckte mycket om och en hel del av dem föreställde motiv jag själv fotograferat.

_MG_3536.jpg

Kommentera

Etikettmoln

