Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v43

Veckans uppgift: träd.

Trees come in all shapes and sizes. This time of year they may be covered in snow. Make a photo of an interesting tree.

Träd i all ära, men så förbaskat intressanta är de för det mesta inte. Om man nu inte hittar någon verklig sagoskog, vill säga, komplett med Whomping Willow. Jag passerade under lördagens fotopromenad ett träd som jag tyckte var åtminstone lite intressant. Med dekorationer. Hade vi gått över Nybroplan hade jag kanske plåtat träden med tomtar i, men nu vandrade vi Birger Jarlsgatan (mot kaffe).

Tree

Fotokursen har förresten börjat och i afton levererade jag även veckans hemuppgift – skönhet. Det finns väl en risk att det kan komma att kännas som onödigt mycket press med både fotoprojektet och -kursen, men jag överlever nog. Däremot tror jag det vore dumt att i november också ge sig på NaNoWriMo, så… något annat år.

Kommentarer till: "Non-daily shoot 2012 v43" (2)

  1. Asch. Full förståelse för att du väljer att prioritera fotograferandet förstås, men ändå. :)

    Sedan måste jag ju opponera mig mot att träd inte skulle vara så värst intressanta. Bah humbug! Äromvisste! ;)

  2. @Hanna: Ja, men ändå. Jag håller med.

    Okej, om träd alltid skulle vara intressanta – då har jag bara inte hittat rätt sätt att fånga det intressanta på bild. Bättre så? ;)

Kommentera

Etikettmoln

