Man lever så länge man lär

Tvättad iPod nano

Idag hände det som inte fick hända igen – iPod:en följde med in i tvättmaskinen och den här gången gick den igenom hela programmet. Jag vågar inte ens hoppas på att den kommer att överleva så jag har beställt en ny. Och då en av den gamla modellen (sjätte generationen) – jag vill inte ha den nya, som är mycket större.

Jag önskar att Apple snart släpper en iPad i önskad storlek, d.v.s. något i 7-tumstrakten. En sådan vill jag ha. Min gamla (gen 1) känns nu gammal och trött, men jag vill inte ha en ny i form av en 10-tummare som är både stor och tung. Alternativet är förstås att köpa en Android-platta i rätt storlek – det finns ju redan.

I övrigt har jag hoppat på en gratis provperiod (räcker året ut) hos Netflix för att se vad de har att erbjuda, om de på något sätt kan uppfylla mina önskemål om tv-serier. Det är ju i princip det enda jag ser. Visst, jag kan tänka mig att se enstaka filmer också, men det är undantag. Jag gissar att det kommer ett blogginlägg om vad jag tycker och tänker vad det lider. Eller, jag har åtminstone börjat på ett…

Bra! Så har jag fått åtminstone något på pränt. Minnet är bra, men flyktigt.

Kommentarer till: "Tvättad iPod nano" (1)

  1. […] Android, alltså. Jag var fullt beredd att köpa en iPad mini (som annonserades precis efter att jag önskat mig en), men den visade sig vara för stor och låg inte bra i handen – samt kostade (i sedvanlig […]

Kommentera

Etikettmoln

