Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v39

Veckans uppgift: papper.

Paper is versatile and malleable. From napkins to origami, it’s all around. Make a photo of something made of paper.

Jaha, att hitta saker av papper är inga större problem. Värre dock att hitta något som känns värt att fotografera, och sedan dessutom åstadkomma en bild lämplig att publicera. Redan på båten från Stockholm tog jag mina första ”nödbilder”, utifall att jag inte skulle hitta något annat. En pappersmugg med kaffe (som inte smakade något vidare) stående i fönstret till vår hytt där ljuset föll in så fint från vänster. Jag tog ett tiotal varianter på samma tema, och en av dem blev ju faktiskt användbar.

Paper cup

Och jodå, jag hittade ett mer intressant föremål gjort av papper – ett hjorthuvud som satt på väggen inne på crêperian Strykjärnet i Visby (där jag just nu befinner mig). Haken var bara att bilderna på det blev för röriga p g a omgivning och bakgrund i form av elledningar, små lampor och fotografier. Pappersmuggen blev snyggare.

Kommentera

Etikettmoln

