Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v37

Veckans uppgift: händer.

Hands can tell a lot about a person: smooth, rough, dirty, or wrinkled. Make a photo of hands that tell a story.

Det här var inte så helt enkelt, även om det på sätt och vis borde ha varit det. Egentligen hade man ju kunnat dikta upp vilken historia som helst och därefter iscensatt den framför kameran. Igår funderade jag på att fråga den trevliga baristan på Espresso House i Skrapan om det vore okej att plåta hennes händer i arbete. Jag övervägde också att fråga ett par av gästerna som satt nära mig – ett par som spelade kort, en som knappade på sin dator, en annan som läste Paasilinna. Jag fotograferade ingen av dem. Idag plåtade jag JK:s händer i bussen på väg hem (efter avprickandet av den sista stockholmska Espresso House-kaffebaren, ute i Tyresö), men kunde inte riktigt komma på vilken historia hennes händer berättade – även om det blev en rätt cool bild. Till slut valde jag en bild här hemifrån. Visserligen arrangerad, men ändå… händer. Det här är sambon som skriver på sin roman:

Händer/hands

Kommentera

Etikettmoln

