Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v35

Veckans uppgift: landskap.

Sundays are a great day for a stroll in nature. Make a landscape photo today, remembering the rule of thirds. Enjoy!

Eftersom jag bor inne i stan, och för det mesta också vistas i stan, tycker jag gott att en stadsbild illustrerar veckans tema. Det är ju den ”natur” vi stadsbor vistas i. Jag funderade ett tag på att ta fasta på landscape/portrait, d.v.s. liggande resp. stående format, men hittade ingen liggande bild jag tyckte dög för ändamålet.

City landscape

Detta är också en mobilbild – jag har inte ens använt systemkameran denna vecka. Det här var en av de mest oinspirerade veckorna hittills, och jag är osäker på hur det kommer att gå framöver. Jodå, jag plåtar en massa, men främst för Instagram. Med mobilkameran. Jag laddar förresten upp även dessa bilder på Flickr, både löpande (där finns titel och sådant med) och i ett särskilt Instagram-set (bara själva bilderna). Jag tänkte, om någon läsare är intresserad och inte redan vet om det.

Apropå bristande inspiration har jag, delvis med anledning därav, anmält mig till nästa kurs i fotografering. Den förra var grundläggande och behandlade både bild och teknik, medan denna är en fortsättning som kommer att fokusera enbart på bild. Känns både spännande och läskigt, med tanke på att det väl nu kommer att ställas krav på någon sorts fotografisk vision. Jag som lider av prestationsångest…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Etikettmoln