Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v33

Veckans uppgift: flamma/flammor.

Set your weekend on fire by making a photo of a flame today: candle, match, fireplace, or your own interpretation!

Att fotografera eld är inte särskilt lätt, och så värst mycket eld har man ju heller oftast inte i sin omgivning. I alla fall inte när man som jag bor inne i stan. Igår kväll råkade jag dock faktiskt befinna mig vid själva starten för Midnattsloppet, och fick möjlighet att fotografera eldsflammorna som utstöttes i samband med varje start. Dessvärre var systemkameran kvar hemma och mobilbilder i mörker blir verkligen inte särskilt roliga, så därför valde jag i stället en bild av något som bara föreställer flammor. Det här är ett av allmänhetens bidrag till utställningen om hemslöjd på Liljevalchs konsthall – ett av 2000 ”löv”, det ena mer fantasifullt än det andra.

Flames/flammor

Jag kan varmt rekommendera ett besök – mycket fascinerande utställning! ”Hemslöjden på Liljevalchs” pågår 6 juni–2 sept 2012.

Kommentarer till: "Non-daily shoot 2012 v33" (5)

  1. Nej men vad tufft! Vet du något om den/de som gjort detta otroliga ”löv”? Måste ha :)

  2. @Per: Såvitt jag förstått finns samtliga (2000 st) löv till försäljning via Tradera. Kolla in: http://kampanjer.tradera.com/promo/hemslojden och lägg ett bud, vettja! :) Auktionerna avslutas den 2 september kl. 18:00.

  3. @Per: Jag tror att jag har hittat lövet ifråga – nr 794, av (antar jag) David Holmlund. Här ur en annan vinkel. Se http://www.tradera.com/hemslojden-100-ar-lov-794-david-holmlund-auktion_341190_158751365.

    Jag skulle även tro att detta är Davids hemsida: http://www.skulpturen.se/designer-david-holmlund-1334984.

  4. Tack för superb service!! Jag kommer definitivt att lägga ett bud. VIlken jättefin bild du tagit förresten. Tycker du ska mejla den till Skulpturen. Tack igen!

  5. @Per Väl bekomme! :) Det är roligt när man kan hjälpa till. Och tack.

Kommentera

Etikettmoln

