Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v32

Veckans uppgift: struktur, ytbeskaffenhet.

Texture adds a dimensional quality to photos, and changes with scale. Make a photo that highlights an object’s texture.

Oj, vad det var svårt att välja en bild! Jag hann under veckan ta ganska många foton som på ett eller annat sätt visade eller betonade ett objekts struktur, men inget av dem kändes som en självklar vinnare. Efter mycket om och men fick sambon hjälpa till att välja och då blev det till slut denna bit av en kraftig, räfflad pelare (kan man säga pelare om något som har en diameter på 1-1,5 meter?) vid entrén till tunnelbanestation Tekniska högskolan. Den är ful, men projektet handlar ju inte primärt om att åstadkomma vackra bilder. Försöker jag intala mig i alla fall. Det känns som något jag behöver lära mig – att foton inte måste vara sockersöta.

Texture/struktur

Några av de bortvalda bilderna:

IMG_20120810_181956.jpg

IMG_20120811_115859.jpg

IMG_1479.jpg

Vad tycker du – valde jag rätt bild? Det vore jättekul att få era tankar/synpunkter!

Kommentarer till: "Non-daily shoot 2012 v32" (2)

  1. Försöker få dig inbjuden till en QS 10 år-träff, på FB, men har glömt vad du heter i efternamn… Kan du hitta nån som ser till att du blir bjuden, du vet nog bättre vilka du har i vänlista där, om du är med där öht. :)

  2. @vajlet: Nej, jag är inte med på Facebook. Jag har hittat en kontakt på insidan, så jag håller mig uppdaterad nu. Tack för att du tänker på mig!

Kommentera

Etikettmoln

