Man lever så länge man lär

Veckans uppgift: helgljus.

Lots of lights are already up for the holiday season. Festive and bright! Make a photo.

Eftersom uppgifterna togs fram en helt annan årstid syftade nog originalet mest troligt på juletid och blir alltså rätt konstig. Jag väljer i stället att tolka holiday som semester och sålunda innebär uppgiften att jag ska illustrera någon form av ljus.

Alternativet till detta foto hade varit något med allmänt dags- eller kvällsljus, men den enda anständiga bilden (en pittoreskt plottrig bit av Fjällbacka) kändes inte alls som om den hade med ljus att göra. Och alltså blev det en bild på ett av de dukade borden på Tanums Gestgifveri, där vi i lördags intog en delikat trerätters måltid.

Holiday lights

Så här långt går semestern utmärkt. Vi tog oss över till landets västra sida utan större bekymmer (om man bortser från en trasig mobiltelefon) och har hyrt en liten muskelsvag bil för att slippa kränga på oss hela motorcykelmunderingen så snart vi önskar oss bortanför gården här hemma. Med den har vi åkt runt lite till några av de större och mindre samhällena i den här delen av landet. Dingle, Hamburgsund, Fjällbacka, Grebbestad, Tanumshede… Jag har hittills smakat tre olika sorters fisk- och skaldjursgryta, varav en majoritet dessvärre innehöll paprika. Måste verkligen lära mig att kolla innan jag beställer så att jag kan undvika eländet!

Eftersom vi kom hem sent igår, d.v.s. jag var alldeles för trött för krångel, och 3G-nätet här är nästan icke-existerande lyckades jag inte skriva/publicera detta inlägg i natt, men nu verkar det funka bättre. Förra veckans fotouppgift avklarad. Tada!

Kommentera

Etikettmoln

