Man lever så länge man lär

Veckans uppgift: avkoppling.

How do you relax when you just need to take a break? Make a photograph that represents this to you!

Well, det här är väl inte så konstigt? Jag kopplar med fördel av genom att läsa en bok. Gärna i sängen innan jag ska sova. Att läsa är att resa in i en annan värld och det blir som en mental minisemester att leva sig in i en helt annan verklighet än den vanliga vardagliga. Att jag sedan också tack vare uppgiften fick säga tack och hej till mina gamla älskade supermjuka, men ack så utslitna, sängkläder var en bonus.

Relax

Jag har förresten fått tillbaka mobiltelefonen som varit på reparation sedan slutet av maj. Det ska enligt uppgift ha skickats ett mail till mig om att telefonen var fixad och fanns för avhämtning redan den 16 juni. Detta mail har jag dock inte fått och alltså dragits med min gamla nalle i flera veckor mer än nödvändigt. Jävligt onödigt. Nåja, det var tur att jag tappade tålamodet och idag åkte in för att ta reda på var jag stod – reklamation och hävande av köp kändes inte långt borta med tanke på att den åkt in på reparation två gånger för exakt samma sak. Tydligen har Samsung något slags three strikes-policy så om/när samma sak händer ännu en gång är det dags för åtgärd. En lite fånig sak är att jag i princip hade ställt in mig på att köpa en HTC One V som backuptelefon och sålunda nästan känner en liten besvikelse när jag nu fick tillbaka min gamla. Jag har kollat – 3.7 tum är precis lagom för en display.

Kommentera

Etikettmoln

