Man lever så länge man lär

Veckans uppgift: blå.

Today’s theme is blue. Blue Monday? Blue bird? Or something else blue? Your call!

Jag velade länge innan jag till slut valde den här mobilbilden, tagen under en av promenaderna hem från kontoret. Den var förstås inte blå från början, utan jag har gjort den sådan med hjälp av Lightroom. Den påminner lite om mormors tallrikar.

Blå/blue

Den andra bilden jag var sugen på att använda (eftersom jag blev så förtjust i den) är blå på riktigt enligt principen ”ett par blå hål i molntäcket” och ser ut så här:

Slottskajen

Fast jag måste säga att den gör sig bättre i ett större format.

Kommentera

Etikettmoln

